Av en slump hamnade jag under kvällen på TV4 Sport, och där visade det sig att man börjat sända Ice Pilots! Så här beskrivs serien på TV4:s hemsida:
Ice pilots är en amerikansk dokumentärserie från 2009 i 13 delar. Om Buffalo Airways, ett litet flygbolag med bas i staden Yellowknife i Kanada. De använder antika propellerplan från andra världskriget för att transportera gods och passagerare. Bolaget innebär en livlina för de allra nordligaste samhällena, dit inga andra fordon kan komma fram under stränga vintrar. Med fara för livet flyger piloterna genom isstormar och skogsbränder, över hav och med dåliga landningsbanor för att leverera mat och förnödenheter.
Äntligen en realityserie värd att följa med bland andra DC-3 och Curtiss Commando!
http://www.icepilots.com/
Se Ice Pilots på TV4 Sport!
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik