vilken kamera

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

vilken kamera

Inlägg av Robban »

någon som har ett tips på en bra kamera för ha på flyguppvisningar,har kollat på olika digitalkameror med bra som (26x) men står lite o klurar på att man kanske istället ska satsa på en systemkamera.

något tips???

Glad midsommar på er!

Användarvisningsbild
viggo
Inlägg: 185
Blev medlem: mån maj 01, 2006 2:50 pm

Inlägg av viggo »

Vad menar du? video eller stillbild?
Är det video kan jag varmt rekommendera Panasonic SDR-H80 70 x OPTSKT zomm!!!! och OPTISK bildsatbilisator. Jag köpte denna plus en Canon HD kamera
SDR-H80 är en hybrid-videokamera som kan spela in antingen på den inbyggda hårddisken på 60GB eller på SD/SDHC-minneskort. Förutom den stora hårddisken är modellen utrustad med 70x optisk zoom och avancerad optisk bildstabilisering som känner av och kompenserar för handrörelser hela 4 000 gånger per sekund.
Billig är den också men har inte HD filmning vilket faktiskt är bra ur redigeringssynpunkt. Man klarar sig en en normaldator.
Canonen som jag köpte kostar 15000 men är större, tyngre och endast 12ggr zoom. Datorn och grafikkortet klarade inte av att redigera. Har köpt! 3 olika program men tyvärr. Här skall till RIKTIGA grejer. Men på Panasonicen är det inge problem.
Stillbild- här finns mycket. En BRA kompaktare är Panasonic Lumix DMC-TZ10 - GPS-kameran och Canon PowerShot SX20 IS

En bra handlare är dessutom Cyberfoto. lite dyrare MEN när man pratar med dem så KAN de sina saker! Handla av strykjärnförsäljare på El-genanten som skall kränga även kameror och tvättmaskinen håller jag inte mycket för.

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Inlägg av Robban »

hade mest tänkt stillbild och mellan 4-6 tusen kronorsklassen..
hittade en Nikon Coolpix P100 med 26x zoom som verkar intressant men det är dock en dig.kamera och då kanske med en fördröjning mellan skärpinställning till att man tar fotot....funkar ju inte vi flygfotografering.
Så det är då en systemkamera blir intressant,den tar ju fotot så fort du trycker på knappen...inga fördröjningar eller etc

Användarvisningsbild
Tomas D
Inlägg: 171
Blev medlem: sön okt 22, 2006 9:38 am
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Inlägg av Tomas D »

Förra sommaren gick jag och funderade på denna kamera
CANON EOS 500D En systemkamera med videoinspelning.
Priset då var betydligt högre så det blev en Conon EOS 1000 D i stället.
I dag hade jag defenitivt köpt EOS 500D då priet sjunkigt .....
Mvh Tomas

Robban
Inlägg: 82
Blev medlem: ons maj 09, 2007 6:21 pm
Ort: Malmö

Inlägg av Robban »

e du nöjder med 1000D? tittar lite runt på en sån...ligger ju rätt i pris..

Jonas
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jun 26, 2006 9:39 pm

Inlägg av Jonas »

Jag har en Canon 350D till salu om någon är intresserad. Köptes ny 2008 och har använts sparsamt. Kartong, manualer och standardtillbehör medföljer, liksom kit-objektiv (18-55) och ett extra batteri (ej original).

Kan släppa den för 2000:- vid snabb affär.

Ring el maila.

Skriv svar