H50P

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

H50P

Inlägg av Johan »

I måndags hölls den första av två H50P-kvällar som ska vara i höst. Ca 35 man dök upp och det var i stort sett fullt i lokalen.

Spridningen på deltagarna var stor, från noll flygtimmar till tusentals.

Deltagarna lyssnade intresserat på Sven E Anderssons föredrag, vilket som vanligt var lättlyssnat, men väl så välformulerat och spännande. Jag tror att alla snappade upp något från kvällen, som de tar med sig nästa gång de planerar flygningen eller flyger.

I pauserna gavs chans att prata med flygarkompisarna och den chansen togs. Det var länge sedan det diskuterades lika mycket flyg som i måndags.

Måndagen den 27:e kör vi igen. Så ni som inte var med i måndags, dyk upp den 27:e så får ni en lika givande kväll som vi andra.

Nedan lite bilder från diskussionsstunden, där vi tittade i "Svens loggbok".

Bild

Bild
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Igår avhölls den andra H50P-kvällen. Uppslutningen något mindre, men minst lika givande.

Vi tackar Sven för sitt engagemang och hoppas att han vill komma tillbaka till oss.

Sammanfattningsvis känns det som (tycker jag iaf) att kvällarna har varit givande, med tanke på diskussionerna som varit. Minst lika viktigt som H50P har kvällarna varit för att få träffas och snacka. Flygsnacket "låg ju som en dimma" i kaffepauserna.

Jag hoppas att vi kan arrangera någon ny klubbträff till våren (förhoppningsvis mars) som en inledning på det nya flygåret. Vad vi ska prata om då har jag mina idéer om, men inget jag avslöjar nu...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Användarvisningsbild
SvenF

Inlägg av SvenF »

Som ett led i att höja flygsäkerheten har idag ett helt gäng av våra medlemmar ägnat hela dagen åt att skaffat sig massor med värdefulla motorkunskaper.
Även många andra flygare från stora delar av vårt land passade på att lära sig hur man vårdar en Rotax motor.
Bild
Bild
Bild
Bild

Skriv svar