Så har inbjudan till SM 2007 kommit.
Jag kommer att delta och har bokat SE-VIR för detta.
Man kan tävla flera med samma flygplan.
Intresserad av att följa med? Du får gärna åka med utan att tävla.
Jag åker på onsdag em för att träna på plats på torsdagen. hem söndag ev lördag (men hoppas på prisutdelning på lördagkväll)
E-maila mig!
Du hittar inbjudan på länken nedan
http://www.ksak.se/2007/SM2007Inbjudan.doc
SM i Precisionsflygning
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
- Hakan Sjoberg
- Hakan Sjoberg
Anmäl till SM
Nu har undertecknad anmält sig till SM.
Plats finns i VIRre om någon vill hänga med.
Vi kan vara två tävlande på samma maskin men det går bra att bara hänga med också.
Jag bor på hotellet intill fältet Lövudden heter det, tyvärr var vandrarhemmet fullbelagt. Enkelrum kostar 550 kr per natt vardag och 450 per natt helg finns ev dubbelrum till 970 resp 770.
Jag har slutat tälta men även den möjlighet finns.
Totalt räknar jag med 6 - 7 timmar flygning tor, 2 - 3 träningstimmar på torsdagen, 2 timmar tävlingsflygning så totalt 10 - 12 timmar Blir ca 7 - 9 om man är två i planet per person och båda tävlar.
Övernattningen enligt ovan ev onsdag till torsdagen i tält eller i klubbstugan. Mat max 200 - 300 kr per dag om man äter ute. Frukost 40 kr på hotellet (osäker på om det ingår annars på flygklubben Västerås) Lunch 60 kr på flygklubben och middagar 100 kr på kvällen på stan kan bli lite mer eller Sibylla eller på flygklubben kan bli lite mindre.
Så summa inkl anmälningsavgift 500 kr ca 2500 - 3000 kr plus flygtidskostnad.
Plats finns i VIRre om någon vill hänga med.
Vi kan vara två tävlande på samma maskin men det går bra att bara hänga med också.
Jag bor på hotellet intill fältet Lövudden heter det, tyvärr var vandrarhemmet fullbelagt. Enkelrum kostar 550 kr per natt vardag och 450 per natt helg finns ev dubbelrum till 970 resp 770.
Jag har slutat tälta men även den möjlighet finns.
Totalt räknar jag med 6 - 7 timmar flygning tor, 2 - 3 träningstimmar på torsdagen, 2 timmar tävlingsflygning så totalt 10 - 12 timmar Blir ca 7 - 9 om man är två i planet per person och båda tävlar.
Övernattningen enligt ovan ev onsdag till torsdagen i tält eller i klubbstugan. Mat max 200 - 300 kr per dag om man äter ute. Frukost 40 kr på hotellet (osäker på om det ingår annars på flygklubben Västerås) Lunch 60 kr på flygklubben och middagar 100 kr på kvällen på stan kan bli lite mer eller Sibylla eller på flygklubben kan bli lite mindre.
Så summa inkl anmälningsavgift 500 kr ca 2500 - 3000 kr plus flygtidskostnad.
- Hakan Sjoberg
Rapport SM
Efter tredje landningsmomentet var undertecknad i ledning. En tuff bedömning från domarnas sida vid fjärdelandningen att noshjulet tagit i först gav 150 prickar extra och ras till 15:e plats.
Vid naven så missade jag sänka farten i GPSen när den skulle starta logga, så den loggade inte vid ett tillfälle då jag flög långsamt för att komma rätt i tid. 200 prickar belastning! Slutresultatet har jag inte men återkommer. 1 år till nästa.
Vid naven så missade jag sänka farten i GPSen när den skulle starta logga, så den loggade inte vid ett tillfälle då jag flög långsamt för att komma rätt i tid. 200 prickar belastning! Slutresultatet har jag inte men återkommer. 1 år till nästa.