Ja, frågar du mig, Niklas, så tycker jag att det är en synnerligen bra idé! Man får ju mycket bättre koll på och åtkomst till bromsar, hjul och däck. På lite avstånd ser dessutom maskinen ut som en cool RG-version...
Fredagen den 15:e såg vädermässigt lovande ut. Då jag bokat VPL hörde Bertil av sig så vi slog oss ihop för att ta en lite längre sväng. Det var dock betydligt disigare uppe i luften än vad vi kunnat ana så det fick bli ett kortare program!
Sundet låg insvept i dimma och när vi kom till Malmö såg vi en läcker syn, Tt uppstickande ur dimman. Kan undras om hyresgästerna skickar spydigheter till varandra om utsikten...
Detta har jag funderat på ett tag, om någon känner sig manad så är det bra att svaret hamnar på forumet: Nära tröskeln så sitter jag inte och kollar fartmätaren, precis. Ännu har jag inte hört stallvarnaren en enda gång vid mina landningar med WT-9:an... Funkar den? Igår försökte jag verkligen få till en riktigt utstallad landning men inte ett pip hördes.
Kanske någon lurig inställning av volymen ska göras på EFIS:en? Eller är det bara så att jag sätter ner kärran i för hög fart? Man kan ju också vara döv för just den frekvensen...