Sida 1 av 2
Klubbdagbok 2012 december
Postat: lör dec 01, 2012 9:21 am
av Hakan Sjoberg
Fint väder. Nu ska vi ut och flyga!
ESMS 010530Z 0106/0206 14004KT 9999 BKN030 TEMPO 0106/0109 4000 -SHSN BKN010 SCT020TCU TEMPO 0120/0124 2000 -SN BKN008 TEMPO 0200/0206 0600 SN BKN001=
ESMS 010750Z 13001KT 9999 SCT034 BKN040 M01/M03 Q1008 RWY 17 DAMP BA GOOD=

Postat: lör dec 01, 2012 7:22 pm
av Henrik
Fin dag var det idag, och även undertecknad kom i luften en stund.

Postat: lör dec 01, 2012 10:10 pm
av Gunnar
Och KSF flögs i olika pass av tre piloter. Storstan i vintersol:

lördag 1 dec
Postat: mån dec 03, 2012 8:48 am
av Hakan Sjoberg
FLYGVÄDER!
Nedan fler bilder.
Patrik Rostedt på väg ut för att äntra PL och flyga en tur.
Owe förklarar för intresserade åskådare (Niklas och sonen Elias) hur gasreglaget till VLZ fungerar.
Hedvägen och Västra ringvägen har öppnats för trafik.
Nu slipper man köra in i Trelleborg om man skall ut på 108 och vidare norrut.
Malmö i motljus.
Turning Torso
Ön i Limhamn, Ribban och i bakgrunden Turning Torso.

Måndag 3 dec
Postat: mån dec 03, 2012 8:50 am
av Hakan Sjoberg
KALLT!
ESMS 030720Z 09005KT CAVOK M10/M11 Q1011 RWY 17 CLEAR AND DRY BA GOOD=
Budgetmöte 2012
Postat: tor dec 06, 2012 6:55 am
av Hakan Sjoberg
I gårkväll (onsdag 5 dec) så var det tid för stadgeenligt budgetmöte. Efter flera års sjunkande flygtidsuttag och ansträngd ekonomi så var det positiva siffror. Flygtidsuttaget har ökat, alla tre flygplanen kommer att ha flugit över budget!
Så kassören strålande och styrelsen föreslog att man fortsätter 2013 som 2012. Inga prisförändringar!
Mer om vad som sa om budget hittar du som är medlem på myweblog och i filarkiv.
Nu ser vi fram mot stabilt vinterväder med klar luft så vi kan förbättra siffrorna ytterligare.
Postat: lör dec 08, 2012 7:45 pm
av Henrik
Vidarebefodrat från en klubbmedlem
Postat: lör dec 08, 2012 10:49 pm
av Hakan Sjoberg
GCFV 081530Z 04010KT 9999 FEW025TCU BKN035 21/16 Q1020=
Härligt, bad i havet varje dag. Hdb / Christian
gm mig som njöt i VPL idag
Snöoväder
Postat: sön dec 09, 2012 5:05 pm
av Hakan Sjoberg
Idag så blev det snöoväder över Slätten. Lite mildare till måndagen men sen skall det bli mer snö och kallt. Slut för i år?
Morgonen började ganska fint lite blåsigt men när är det inte det på Slätten?
Framåt lunchtid kunde man ana vad som skulle komma.
Sen var den där! Snöstormen!
Det mörknar tidigt men med allt snö så lyser det faktiskt upp!

Henrik P visar autopilotfunktioner
Postat: mån dec 10, 2012 9:08 am
av Hakan Sjoberg
Som nämns ovan så var jag med Henrik i det blå. Han som är en fena på autopiloten passade på att visa på funktionerna och det blev en del pekande och knappande.
Henrik knappar och pekar...
...och pekar...
...och pekar...
...och pekaroch knappar!
Massor med fin informartion på EFIS displayen. (beklagar bildkvaliten)

Fina vintervyer
Postat: mån dec 10, 2012 9:13 am
av Hakan Sjoberg
Förutom demo av autopilot så njöt man onekligen av söderslätt i vinterslöja.
Slätten från norr.
Slätten och Näset.
Skegrie.
Hamnen i Trelleborg
Snart är fyllnadsmassorna utjämnade.
När allt är utfyllt så finns yta för fordonen.

Vissa flyger!
Postat: ons dec 12, 2012 1:48 pm
av Hakan Sjoberg
Up up and away!

Susat dagen!
Postat: ons dec 12, 2012 9:05 pm
av Hakan Sjoberg
121212 dvs den 12 december 2012! DUSSINDAGEN sa någon

ganska kul! Nåväl idag så körde Owe fast i en snödriva på Slätten och sen snurrade han igång VLZs motor!

Nu är vi snart i luften igen!

Re: Dussin dagen
Postat: ons dec 12, 2012 9:06 pm
av Hakan Sjoberg
Hakan Sjoberg skrev:121212 dvs den 12 december 2012! DUSSINDGEN sa någon

ganska kul! Nåväl idag så körde Owe fast i en snödriva på Slätten och sen snurrade han igång VLZs motor!

Nu är vi snart i luften igen!

Postat: tor dec 13, 2012 8:14 am
av Johan
Hur är snöläget på fältet? Möjligt att starta och landa, även om man inte flyger ryskt?
