Aktuell status (så vitt jag vet) är att vi håller på att slutföra det sista med banken/bankerna (det ser ljust och bra ut nu, så det slutförs förhoppningsvis väldigt snart).
Därefter så ska det rent praktiska ske med att flygplanet ska byta ägare och alla papper ska komma iordning och utbildning ska starta. Vi kommer att hålla utbildningstillfällen (obligatoriska) rörande teknisk kurs dynamic där EFIS:en (och autopilot, osv) förmodligen kommer uppta den största tiden eftersom det är den aspekt som skiljer sig mest ifrån de andra planen vi har.
Så om det är någon som lovat en andel till klubben men inte satt in den än så är det definitivt dags nu. Och självklart är det fortfarande öppet för de som inte anmält intresse om att sätta in pengar att göra det! Om du redan har en andel á 15000 så är det endast 5000kr för att "uppgradera" och inkludera dynamicen också. Och om du inte har andel så är det ju ett lysande tillfälle att skaffa en!
Merheim skrev:
Min känsla av Dynamicen är att våra PPLare nog kommer ha svårt att hålla sig från den, själv kan jag inte se någon anledning att flyga PA28 istället mer än att man vill ta fler pax.
Man kan fortfarande bara lasta ca 175 kg i en UL-maskin...dvs ingen resemaskin...(lite ved till debatten)
Ang. betalningssystem:
Borde vi inte fundera i banor, där inte andelar finns?
Ett alternativ är ju att betala en månadskostnad på ca 1000:-/månad som ska täcka de fast kostnaderna. Därutöver skulle man försöka hitta ett timpris som "i stort sett" endast var bensinkostnaderna. Då hade vi garanterat fått ett högre flygtidsuttag. Jag har inte på något viss räknat på det och hur många abonnemang som skulle behövas. Har inte funderat igenom hur man löser avhopp osv, utan se det som en fundering.
Tänk ändå att dra iväg och flyga för ett timpris på 300:-...
Hej. Vill bara säga STORT GRATTIS!! Ni har köpt en kanonkärra.
Hittade ett par bilder på erat nyförvärv i min dator sen jag var ner på fabriken i nov 2007 då den levererades samma helg.
Mvh// Henrik Finnström
Malungs Ultraflygklubb.
SE-VPL kom i vägen för min penna förra året. Det är bara att gratulera klubben till nyförvärvet. Kanske får man hänga med någon gång i framtiden. Lite saknar man ju Ivar Rudolf och Kalle Kalle, som gav mig luft under vingarna.
Hoppas Ludvig Zäta får hänga med ett tag till. Det är trots allt något visst med Eurostaren.