Här finns absolut andra flygare som kan tänka sig kontrollerad flygning...
ATC är ju flygarens bäste vän, om inte innan så kommer ni i alla fall att känna det när ni ska börja samla på er timmar för passagerarbehörigheten, kan bli lite ensamt uppe i det blå
Ikväll är det tänkt att bli en tur till Sjöbo med Erik och jag säger då bara en sak: det ska snackas radio och flygas kontrollerat!
Kan det bli bättre?
Så tveka inte att även fråga oss andra "vanliga"...
Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."
Kan absolut tänka mig att ta med mig folk för att köra lite kontrollerat. En sväng till Sturup är väl det mest intressanta kanske...
Dit kan man ju svänga på väg hem från Hässleholm...på vägen dit hamnar man i "rusningstrafiken"...iofs så är det ju mycket radiosnack då...fast man ligger i vägen för lite andra kärror kanske.
Igår (15/5) blev det en tur till Sjöbo med Erik där han själv fick planera flygningen sedan följa upp den. En händelserik resa med bra mottagande i Sjöbo som tål att göras om
Logga gärna in på bokaplan och se om det finns någon bokning som lockar och hör av er.
För tillfället finns dessa bokningar med lite olika destinationer (VLZ):
Lör 24/5
Ons 4/6 (preliminär)
Sön 8/6
Tors 19/6
Givetvis får ni även själva komma med förslag på både tider, datum och destinationer som skulle passa er bättre
Daniel
"When once you have tasted flight you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return."
Nu finns det lite nya bokningar upplagda i bokaplan (VLZ):
Ons 2/7
Sön 6/7
Fre 11/7
Lör 19/7
Ons 23/7
Precis som tidigare får ni gärna höra av er med egna önskemål.
Daniel