Klubbdagbok juli 2012

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

"Ett varv till"

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Satt igårkväll, efter en fin flygdag på Slätten, i trädgården och tog en välförtjänt öl. Peter Lohmeier mullrar i luften och eftersom jag har flygradion på kallar jag honom och ber om ett varv över huset. Peter är inte nödbedd utan flyger runt till min och svägerskans sons stora förtjusning. Vad hör jag då från grannen, som har lite grillkväll för barnen och barnbarnen? Jo "En gång till" tjuter barnbarnen! Fick be Peter om ett varv till! 8)

Gissa om dom jublade?

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Lite sammanfattning av sista julidagarna

Per har varit uppe i Östersund med PL, rundat Åreskutan, kom hem igen i söndags den 29e. Dynamicen är ju en härlig resekärra, snabb och komfortabel.

Eurostaren är fin den med och det har flugits som aldrig förr under juli. Nybliven certinnehavare (Anders :D ) står för merparten av tidsuttaget.
En riktigt slitvarg, Eurostaren, snart 1400 gångtimmar och tack vare Owe så går den som en klocka.

Åse har varit nere och tränat med LZ inför SM på Sjöbo/Sövde vilket också bidraget till högt tidsuttag under juli och så bidrog "lägerveckan" på Öland givetvis.

Vi avslutade månaden på tisdagkvällen den 31a med liten Klubbkväll och mingel kring grillen.

Tordag den 26 juli
Åse tvättar LZ och för hjälp av undertecknad.
Bild
Fin skall den bli!
Bild
Någon har haft brått (brott) när han tankat och slarvar med att hänga tillbaks slangen.
Bild
Lördag den 28 juli
Två stugvärdar, Richart och Bo-Lennart) har tröttnat på att vår "vägvisare" jämt och ständigt blåser omkull.
Bild
En något mindre flygare, en svalunge, tycker därmed att den är säker som viloplats och landar på VISBY :wink:
Bild
Måndag den 30 juli
En av sommarens många finaler till bana 21
Bild
Ibland är vädret riktigt omväxlande här västerut...
Bild
...och här österut :?
Bild
Riktigt rejäla regnskurar över Näset! Tur man inte är där!
Bild
Bild
Hösten är i antågande, som framgår av bilderna så har naturen skiftat färg, säden har mognad och det skånska lapptäcket går i gult och lite brunt. Ärtorna är skördade för länge sen och rapsen är också nere. Nu börjar man även skörda övriga grödor.
Bild
Kring flygfältet har vi en flock starungar som tränar kollektivt för att få upp förmågan och kraften till flygningen söderut över vintern.
Här har jag försökt fånga flocken i motljus av solnedgången. (Dom är kring flaggan! :wink: )
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Hedvägen, Västra Ringvägen och hamnen i slutet av juli

Vägbygget är stilla för tillfället, vägbyggarna har nog tagit semester.
Meni hamnen pågår arbetena för fullt. Pirarmarna är nog klara iaf vad avser utsträckningen. Utfyllnad pågår nu i de delar som skall bli nya uppställningsplatser m m.
Hedvägen västerut mot Maglarpsrundelen.
Bild
Västra ringvägen norrut från Hedvägsrundelen.
Bild
Den sträcker sig ända upp till 108:an.
Bild
Bild
Bild
Bild

Skriv svar