Allmänt anrop, MayDay PanPan

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
samir

Allmänt anrop, MayDay PanPan

Inlägg av samir »

:arrow:

Håkan har kommit en bra bit när det gäller grävning vid tröskeln bana 21.

Vi behöver er hjälp imorgon torsdag eftermidag vid 17 tiden för att avsluta och snygga till grävning och numrering av bana 21 och lägga lite sand för plattsättning.

Please kan ni komma ner till fältet imorgon och hjälpa till lite.

MVH
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Denna egyptier!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

:?
Samir har satt igång med att lägga ut vår bannumrering. Ett projekt som vi haft uppe länge.

Dock så var det inte så enkelt som han trodde. Jag är upptagen med annat, och kommer bara med massa goda råd, samt konstaterrar att jag kan flyga! Men är inte grävmaskinist. Trots goda råd från Christian.

Marken är hård som sten och skopan skrapar bara lite på ytan. Här behövs andra resurser. Samir får prova med tänderna (skopa med tänder - inte lösgommen).

Men kunde egyptierna bygga pyramider så ska väl detta också kunna bli något.

När väl bannumreringen kommer på plats så kommer vårt flygfält att bli betydligt tydligare. Vi har haft landningar vid sidan, i åkern, och det är inte alltid lätt att skilja vårt fält från omgivande fält. Bannumreringen blir därmeden säkerhetshöjande faktor som tydliggör banan.

PS Jag anvisade tippning av stenmjölet till i banända och vid sidan och absolut inte mitt i! Utan vid en av sidorna!

Ev får vi flytta högen i söder till ena sidan

Användarvisningsbild
samir

Re: Allmänt anrop, MayDay PanPan

Inlägg av samir »

Hej
Jag hörde att pyramiden 21 behöver renoveras och lyftas upp i höjd med gräset några centimeter.
Jag är beredd för uppdraget men behöver sand som passar att ha under plattorna.
0CB7ED01-25AA-4DC1-8331-091E128DCE39.jpeg
0CB7ED01-25AA-4DC1-8331-091E128DCE39.jpeg (402.12 KiB) Visad 492 gånger

Skriv svar