Om någon har något stående hemma så hade det varit perfekt ju. 800MHz eller mer är väl ett krav.. Annars kanske klubben kunde köpa in något fint. Det är ju inte självklart att allt som har med datorer att göra måste vara någons avlagda bara för att det är klubbverksamhet.
Ny dator till klubben
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
Ny dator till klubben
Vore det inte schysst att försöka fixa en ny dator till klubben? Någon som är på mer än 300MHz och som inte tar ca 5 minuter på sig att starta en webbläsare?
Om någon har något stående hemma så hade det varit perfekt ju. 800MHz eller mer är väl ett krav.. Annars kanske klubben kunde köpa in något fint. Det är ju inte självklart att allt som har med datorer att göra måste vara någons avlagda bara för att det är klubbverksamhet.
Om någon har något stående hemma så hade det varit perfekt ju. 800MHz eller mer är väl ett krav.. Annars kanske klubben kunde köpa in något fint. Det är ju inte självklart att allt som har med datorer att göra måste vara någons avlagda bara för att det är klubbverksamhet.
Henrik Persson
Hmm jag har en dator som jag kanske inte alls vill ha när jag flyttar i början av januari.. den är inget underverk. men här e lite specs: AMD Athlon 1.4 Ghz, 512mb ram, 80 gb hdd, 64 mb Geforce 2(?) och som sagt så har jag 19" skärm av bra kvalle.. kan ju inte lova nåt, men den borde vara bättre än datorn i stugan?
"Den som kan, han vill" - Tord Yvel -
Helt klart!Krille skrev:Hmm jag har en dator som jag kanske inte alls vill ha när jag flyttar i början av januari.. den är inget underverk. men här e lite specs: AMD Athlon 1.4 Ghz, 512mb ram, 80 gb hdd, 64 mb Geforce 2(?) och som sagt så har jag 19" skärm av bra kvalle.. kan ju inte lova nåt, men den borde vara bättre än datorn i stugan?
Henrik Persson
Hmm.. Krilles dator kämpade tappert i en vecka men sen gav den upp.. Nu tutar den, blinkar lite och gör inte mycket mer väsen än så ifrån sig. Känns CPU eller MB-relaterat (datorn försöker köra bootsekvensen, hittar något fel och rebootar, om och om igen)..
Så, vi är tillbaks där vi var innan. En ny, relativt pigg dator kostar under 3000kr. JMEData i malmö har en för 2600kr. Möjligt att man behöver stoppa i något lite mer minne i den, men runt 3000kr så har klubben en sprillans ny burk. Det borde väl budgeten ha utrymme för?
Så, vi är tillbaks där vi var innan. En ny, relativt pigg dator kostar under 3000kr. JMEData i malmö har en för 2600kr. Möjligt att man behöver stoppa i något lite mer minne i den, men runt 3000kr så har klubben en sprillans ny burk. Det borde väl budgeten ha utrymme för?
Henrik Persson
Där var någon hårdvarukonflikt som gjorde att datorn tog ~en 20 minuter att starta upp när jag kopplade in den. Avlägsnade firewirekort samt ljudkort och då började den starta jättefint och fungera jättebra, eller ja, tills den slutade starta. :/Krille skrev:Va fanken.. Den gick ju fint.. ingen har väl tagit ut XP-skivan som låg i? jaja synd att den inte funka.. Kanske dax för en ny!
Det är lite synd.. Men du är fortfarande vår hjälte som skänkte den till klubben.
Henrik Persson
- Mats Jacobson
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tis jul 24, 2007 10:45 am
- Ort: Höllviken
- Kontakt:
Hur är statusen med dator?
Jag bör kunna ordna en med ungefär denna konfig:
2,8Ghz
40 Gb HD
512 Ram
Skarp XP-Pro
Kostnad: 0:-
Låt det vara en present från Malmö Segelflygklubb
Mvh
Mats
Jag bör kunna ordna en med ungefär denna konfig:
2,8Ghz
40 Gb HD
512 Ram
Skarp XP-Pro
Kostnad: 0:-
Låt det vara en present från Malmö Segelflygklubb
Mvh
Mats
*****************************************
Malmö Segelflygklubb
http://www.msfk.nu
http://www.segelflyg.info/blog/
Malmö Segelflygklubb
http://www.msfk.nu
http://www.segelflyg.info/blog/