Intressant att se "stora pojkar" vågar inte landa på Kastrup med sidvind på 40 kt. så de landar på bana 30 parallella med Öresundasbron på final.
Amatörer.
Vi kan landa med normalklassade och UL maskiner i 40 kt motvind som helikoptrar.


Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik


Visst är det trevligt att träna mycket sidvind ibland men de flesta "stora pojkar" föredrar ändå motvind i den utsträckning det går. Misstänker att passagerarna också gör det.samir skrev:![]()
Intressant att se "stora pojkar" vågar inte landa på Kastrup med sidvind på 40 kt. så de landar på bana 30 parallella med Öresundasbron på final.
Amatörer.![]()
Vi kan landa med normalklassade och UL maskiner i 40 kt motvind som helikoptrar.![]()