St elmos fire
Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik
St elmos fire
Tänkte dela med mig av en bild från gårdagen...något man inte ser så ofta på våra kärror på klubben. (som tur är ) Flög mellan Oakland-London. Bilden är tagen runt norra mellanvästern på väg mot Kanada. Vi kunde inte stiga högre än FL350 p.g.a teknik och hade inget annat val än att gå igenom en front med oväder. Vi kunde undvika cellerna så klart med hjälp av väderradarn men luften var så laddad att "st elmos fire" uppstod. Utgångspunkt från vindrutetorkaren! Småsuddig bild p.g.a. turbulensen.
