2012 Klubbdagbok april

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

2012 Klubbdagbok april

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Idag får vi luras!

Men inte luras webkamran utan här är VLZ på väg att ladda på riktigt!

Bild

Anders S
Inlägg: 255
Blev medlem: fre aug 19, 2011 4:14 pm
Ort: Flyingeby

EV-97 RG

Inlägg av Anders S »

Lite luras kameran ändå. Eller fixade Owe indragbart ställ på senaste servicen? Schysst! :)

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Idag tog jag upp VLZ en halvtimme. Tänkte egentligen ta VPL men jag ville inte chansa på att vädret fortfarande skulle vara bra efter att jag värmt upp kärran/tankat/gjort daglig tillsyn/allt annat som behövs. Var ett bra beslut. :-)

Bild
Henrik Persson

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Flyga i Sydafrika

Inlägg av Jan Mauritzson »

Tänkte att jag kunde värma upp er efter dagens snöfall med lite bilder från min Sydafrika resa förra månaden.
Huvudsyftet var att köra MC runt Namibia och Botswana vilket var hyfsat svettigt och de nedre delarna var ganska ömma efter 500 mil.

Men jag började med att tina upp mitt nyblivna flygcert från förra året genom att hyra en Sportstar (med pilot....säkra före det osäkra) och flyga längs Wild Coast söder om Durban. Fantastiskt flygplan och fantastiska vyer.

Därefter tog jag mig till Johannesburg och flög några dagar med en Jabiru ( mindre fantastiskt flygplan). När man startar på 5000 fot i 35 graders värme, helt vindstilla och en oklippt gräsplan så kan man lungt säga att det tar sin tid att komma upp.

Otroligt vänliga människor och en oehörd mängd småflygplatser. Bland annat besökte vi det Syafrikansk tillverkade flygplanet Sling som flög jorden runt förra året.

En verkligen rolig upplevelse som jag varmt kan rekommendera

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

Sporstar i Sydafrika
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

Wild Coast Sydafrika
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

Jag och flygläraren i Sportstar
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

Pigg pilot och trött Jabiru
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

Sling Flygplansfabrik samt maskinen de flög jorden runt med
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

En av många Flygfält/hangarer runt Johannesburg. Det finns ingen brist på flygintresse.
Bild
[/img]

Jan Mauritzson
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 12, 2011 5:15 pm
Ort: Lihamn

Inlägg av Jan Mauritzson »

1-0 till Elefanten
Bild
[/img]

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Påskhare!

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Kollade webbkamrorna och vad får jag se? Jo en "riktig" PÅSKHARE.
Längst ner i vänster hörn!

Äntligen lite värmande morgonsol!
Bild
Kommer det någon!?
Bild
VA? Är jag i TV?
Bild
Får käka lite till!
Bild
Kanske man skulle dra västerut?
Bild

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Niklas E har varit driftig och fått telia att laga vårt bredband. Något som satt fel i någon telestation eller så. Nu tappar vi inte vart tredje paket i sladden längre \o/
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor maj 11, 2006 1:23 pm
Ort: Stavstensudde

Dax för gräsklippning

Inlägg av Hakan Sjoberg »

"nya" gräsklipparen testkörd!
Bild
Dom som bygger Hedvägens förlängning har andra maskiner.
Bild
Vi kanske skal bli entreprenörer i anläggning
Bild
Så hör ser Hedvägen ut just nu där den ansluter borta vid Maglarpsrundelen.
Bild

Anders S
Inlägg: 255
Blev medlem: fre aug 19, 2011 4:14 pm
Ort: Flyingeby

Elektriker_sökes

Inlägg av Anders S »

Någon har kanske märkt att bilden från kameran med vy mot klubbstugan är frusen sedan några dagar. Den visade sig vara fast ansluten till dosan bredvid hangardörren. Denna är inte ansluten, kabeln med blå tejp behöver få sig tilldelad en grupp. Finns det någon elektriker som kan tänka sig att hänga dit den?[/img]

Skriv svar