Det där med IT-gruppen

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Det där med IT-gruppen

Inlägg av Henrik »

..ni som läser här är rätt så datorvana vissa av er. Är det någon av er som kan tänka sig att vara med och dela ansvaret för att forumet, hemsidan, väderstationen, webbkamerorna och datorerna i klubbstugan snurrar som de ska?

Jag gör det just nu själv, tillsammans med allt annat i klubben och det är inte hållbart..varken för mig eller för någon av sakerna omnämnda ovan.
Henrik Persson

Nike

Inlägg av Nike »

Det kan jag tänka mig att göra. Vi får väl ta en briefing om de olika systemen.

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Suveränt!

Blir vi några stycken som kan rycka ut så blir det inte så farligt mycket att göra för någon av oss. En briefing kan vi ta. Det är ett inlogg eller två, och lite insikt i hemsk kabeldragning. :)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Gregory Hood

Inlägg av Gregory Hood »

if it is remote support I can help, but driving from Dalby to Trelleborg to rattle a cable is not really on the cards :oops:
We have clearance, Clarence. Roger, Roger. What's our vector, Victor?

— Cockpit crew in the movie 'Airplane.'

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

It's both actually. The cable-rattling is mostly relevant for the weather station and when the dsl goes south. The weather station is tempramental, hates lightning, cold weather, warm weather and so on and needs a power-cycle now and then.

The rest is usually managed via ssh and tinkering around in the web hotel webinterfaces.. :)
Henrik Persson

Skriv svar