Flygsimulator

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Tomas D
Inlägg: 171
Blev medlem: sön okt 22, 2006 9:38 am
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Flygsimulator

Inlägg av Tomas D »

Har i tankarna att bygga något att koppla till datorn för att få en enkel simulator att träna lite i.

Någon som vet hur man snickrar ihop styrkretsarna till ingången på datorn ??

Hade tänk att köra MS flight simulator.

Kanske snickrar ihop flera hopfällbara så eleverna kan låna med hem.

/ Tomas D

Användarvisningsbild
viggo
Inlägg: 186
Blev medlem: mån maj 01, 2006 2:50 pm

msfs FORUM

Inlägg av viggo »

Kolla på andra forum som bara har flygsimulator. Jag har sett ett antal runt om när jag surfat.

börja på www.flightsim.se

sedan kan du tanka ner http://www.swedflight.com/esttpics.htm (tack för den Frank)

CA
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 18, 2006 6:47 am

Inlägg av CA »

Vad är det du vill koppla till datorn, joystick, instrument, knappar?

/h
ca

Nicke
Inlägg: 13
Blev medlem: tor aug 10, 2006 11:14 pm

Inlägg av Nicke »

Finns ett bra forum på länken där du kan ställa 1000 frågor och minst få det tiodubbla svar tillbaka.

I övrigt har jag några hundra timmar i flight sim 2002 och 2004 så säg till om jag kan hjälpa till med något.

:P

http://www.fsnordic.net/
Inget flygplan är för litet

CA
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 18, 2006 6:47 am

Inlägg av CA »


Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

En länk till en shop med massa konsoler m.m.

http://www.fspilotshop.com/index.php?cP ... 33b41a54c2

Skriv svar