Klubbdagbok juni 2010

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Klubbdagbok juni 2010

Inlägg av Hakan Sjoberg »

:D
Så känns det som allt var som vanligt igen på Slätten. Picknickkorgar i gröngräset som växer alldeles för bra och jämnt måste klippas. Inflygningar, uppflygningar, PC, möhippor och helikoptersnurr, lite skavanker på flygplanen och 100-timmars som skall göras och massor med saker som inte gör sig själv.

Snart Öppet hus.

8)

Per Bojfelt

Äntlingen i luften!! Igen !

Inlägg av Per Bojfelt »

Efter incidenten så tog jag mig till fältet i lördags, två dygn efter en skakig upplevelse.

Håkan S tog med mig upp i VLZ och vi körde några studsar och sen var det dags för mig själv. Två härliga varv med två " skolexempel" om jag får säga det själv till landningar.

Härlig att vara tillbaka!!

// Per B :lol:

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Fin dag på fältet. Tolga var stugvärd, Ted, Jeppsson, Gunnar mfl i luften, Håkan, Per och Owe grejade papper och annat i klubbstugan, Sven och Rune kom på besök med SE-FAI.

VKK körde dessvärre slut på timmar innan 100h men kom upp i VLZ ändå. Lite termik i luften men inget som störde, fint väder och varmt och skönt.

Konfunderad bara över att planen inte var fullbokade hela dagen.. Men det kommer väl. Eller? :)
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Tomas D
Kontakt:

Inlägg av Tomas D »

Lördag den 12 juni bjöd på mycket vind 30 kp i bland men mest 20+.

Vi klippte gräs, Flyttade sten , Målade och hade hangar lunch i blåsten.

Bild

Bild

Bild

Bild

Tack Peter för att du lovat att hålla upp vår skylt under veckan. Håkan kommer förbi med lunch....

Bild

Användarvisningsbild
Tomas D
Kontakt:

Inlägg av Tomas D »

Hemma igen efter några intensiva dagrar på fältet. Vi har nu fint flygväder och det har flugits mycket. I går var det möte med PPL folket där det blöttes och stöttes om FCG . Owe har meckat med LZ som blev klar i dag (100h service) . Keep on flying :-) / Tomas

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Snart julafton! Eller...

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Sommarsolståndet var det i tisdags, idag fredag firar vi midsommar, en tradition med ursprung från Hedenhösarna och det är ett halvår till julafton. Då man kan önska sig nya flygprylar av barnen. (Frun brukar köpa något nyttigt till hemmet som hon tycker verkar bra).

Det har flugits lite i vår, och om man gör som jag, tittar i Klubbdagboken för mars så är det inte utan att man känner som någon uttryckte det:
" Vi har förlorat en månad i våras" Så var det nog, vi flyttade fokus till snösröjning och varmare kläder och flygningen fick vänta.

Nåväl, hittills har juni varit en intressant månad och det har hänt en hel del. Främst har det flugits som vanligt igen. Både KK och LZ har varit på 100-timmars service, PL nickade till i en landning men är snart på stället igen. Förhoppningsvis redan innan juni går över i juli. 8)

Vi har varit och käkat våfflor i Bokeberg, sillamackan i Höganäs har vi inte hunnit med men det kommer. Massor med människor har varit hos oss och Provat-På flugit, picknickat och tagit del av vår glädje med att flyga.

Sege, (dvs våran Arrow FCG) gör skäl för smeknamnet, segt var det efter CAMO besiktningen att åter få henne att bära på vingarna och trots ett bra flyguttag under maj och juni så flygs det inte tillräckligt. Mötet i veckan som gick tillsatte en grupp som skall se hur vår framtida PPL verksamhet ska se ut.

Vi har också börjat planera för teorikursen som startar söndagen den 22 augusti klockan 15.

Vi planerar också en Pinch-Hitter kurs och en kurs i formationsflygning. Intresserade hör av sig till undertecknad.

Vet du någon som vill börja flyga? Be dem kontakta mig, Håkan, viktigt att dom kommer igång med den praktiska delen innan den mörkare årstiden omsluter oss igen.

Slutligen, vad gör du efter midsommar och i juli? Semester? Vill du ha hjälp med planering av distansflygning så hör av dig.

Skriv svar