Lite läget just nu

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Lite läget just nu

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Så fick vi äntligen en dag med bra väder och tid över.

KK ville inte starta så den sattes på laddning och det blev LZ som fick flyga över mig till ESMS. Två PA-28 skall ut först ur Sturup fks hangar och sedan Dynamicen men gott och väl kom vi i luften - jag och Henrik. Landning på ESMI och ESTO den sista en "Nödlandningsövning" från ca 4000 fot efter stall övningar.

Banskick checkades över radio med Sven E Andersson som flög Sjöbos OH och lämnat spår i snön på ESTO lite tidigare. HP fick göra ett kort EK pass sedan var det Mikael Jeppssons tur. Inflygning påbörjad för honom m a o.

HP kunde ju inte hålla sig på backen så han hoppade i LZ. I starten punkterade däcket. Mikael lämpades av på Yankee vid ALfaone för att hjälpa till att "lyfta" hem LZ. Dom fick bogserhjälp av Sequrity och med hjälp av en sk servicebräda, med fyra små hjul, som vi ställde det punkterade däcket på så gick det ganska smidigt att få LZ till Sturup fks hangarområde.

Idag bytade Owe R hjulet och förhoppningsvis är LZ åter på Slätten imorgon - årets sista dag.

Apropå årets sista dag - ni som läser (och skriver) här på forumet kan ni inte skriva en årskrönika? Lägg upp januari 2009, februari 2009 osv.

Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

"ganska" smidigt. Jag har träningsvärk och har sträckt en muskel i benet. Men det var en intressant erfarenhet att punka i starten. Nu har jag fått punka i både start och landning! Och så fick man öva sig på att skriva en ASR igen.

Inflygningen på dynamicen avslutad i alla fall. Vilken monstermaskin det är..
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Hakan Sjoberg

Up-date

Inlägg av Hakan Sjoberg »

Henrik Persson och Peter Falk utcheckade och klara på VPL :D

Skriv svar