Uppfinningsrika klubbsmedlemmar sökes omgående

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
samir

Uppfinningsrika klubbsmedlemmar sökes omgående

Inlägg av samir »

:arrow:

De flesta av er som har flugit den senaste tiden har sett hur markering av bana 21 ser ut och hur fint det är att landa på runway two one. Många som hade det svårt förut att förstå vad 21 eller 03 betyder eller hade svårt att lokalisera bana 21 eller 03, nu går det bra att hitta exakt bana 21 och med enkel kalkyl i luften kan man hitta bana 03. :wink:

Den stora fråga just nu är markering av bana 03 med enklare metod än vad vi gjorde i bana 21.
Vi vill ha flera förslag och uppfinningsrika idéer om permanent markering av 03 och markering av sidolinjer och tröskeln för 21 och 03 och ev. mittlinje i hela banan.

Jag har hittat ett företag i Kanada som kan markera vita linjer permanent på gräs. :idea:

http://landinglines.com/photo.html

Bild

Bild

Har någon en annan idé :idea: om ämnet ovan? Då hit med den, du får
en belåning från klubben.

Så här vill jag ESTT FLYGFÄLT ser ut, utan asfalt, men rätt markerings- linjer.

Bild

Bild

Digger

Inlägg av Digger »

Finns nog inte något annat alternativ som inte ökar kostnaden, hur man än gör så innebär det grävande och avjämning, men vill man ha mer efekt så hadde jag gjutigt en platta på 30mm med vitt färgpigment (ca 60.- per ½lit) och mineral för en skimmrande efekt för att synas på längre avstånd. Långvarigt o efektivt inget underhål som man har med plattor (rensning av ogräs mellan skarvar). Den största kostnaden e betong..

Skriv svar