Hej
Numrering av bana 21 och 03 är i full gång.
Här nedan är en bild från 4 meters höjd, det är verkligen viktigt att vi håller oss till måttregler för bannumrering för att kunna se sifrror tydligt från luften.
Jag ska rita sifrorna i autocad och dess placering på banan, men det behövs lite verktyg för att kunna sätta platorna på plats, t.ex. kompass, vattenpass och annat som plattsättare behöver.


Vägmarkeringsfärg behövs också (jag vet inte var man kan köpa den) är det någon som jobbar på vägverket som kan fixa några kilo vägmarkeringfärg?
Om någon har ide`, tips eller erfarenhet från numrering av landningsbanor, hör gärna av dig här i forumet.
MVH




















