Pocket FMS - GPS?

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Pocket FMS - GPS?

Inlägg av Johan »

Är det nån i klubben som kör Pocket FMS?
I så fall, vilken GPS kör ni det på?
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Maths
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 07, 2007 11:49 pm
Ort: ESTL, ESFA, ESMK

Inlägg av Maths »

Hej Johan

Som du såg när vi var i tyskland så använder jag en Navigon 7100 och denna fungerar ypperligt. Man kan köpa en billigare bil-gps som har windows CE. Körde innan med en HP handdator och en blåtands GPS men det blev lite "meckigt" med windows. Det kommer att hända rätt mycket i nästa version som släpps inom en snar framtid. Om detta går det att läsa på
http://www.pocketfms.com/2-ReleaseNotes.asp

Jag har använt detta program i flera år nu och det fungerar klockrent som planering, under flygning och efteråt som uppföljning med loggfiler mm.

Mvh Maths
Mvh Maths

PPL/A (IR, NQ, VP, RU, TC, TW) + UL-B, S/TMG
PA28RT, PA28, DA40, Eurostar, Zephyr, SF25
SE-MDX

Användarvisningsbild
Johan
Inlägg: 619
Blev medlem: ons apr 26, 2006 6:56 pm
Ort: Trelleborg
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Din Navigon verkar riktigt bra. Bra skärm osv.
Men det är Windows CE man ska hålla koll efter...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Skriv svar