Sen vill jag bara säga: Jag lät Marcus flyga upp före mig så rent tekniskt fick han cert före mig...
Sist vill jag bara säga: Man ska inte stressa med sina 10 timmar...men jag ska faaan ta dom innan Marcus...!
Uppflygningen gick iaf fint. Kanske 7-10 knop i sidan vid start på Bokeberg. Studs på ESMK (trevlig tjej i tornet). Vidare till Rinkaby och därefter mot Bromölla. Över Ivö Klack mot Knislinge (en jädra massa timmer där...) och sedan hem mot Bokeberg igen. Lite svängövningar i låg fart och ett par stallar + en extra studs på Bokeberg innan vi landade rätt i vinden på den jääättelånga taxibanan. (Björkman sa att det var ok att landa där...) Lite pappersarbete senare så satt man där med en lapp i handen och en overklig känsla i magen. Nu inväntar jag bara vind 120/10 så jag får öva på sidvindslandningar...
Men får man vara så modig så att man frågar varför ni Söderslättare flög uppe hos oss? Givetvis är det helt ok och mycket trevligt, men det är ju s.a.s. lite avlägset från Vellinge/Trelleborg...
Ted: du kan säkert åka till ESMK igen. Du ropade ju iaf. upp innan du flaxade in...
Men får man vara så modig så att man frågar varför ni Söderslättare flög uppe hos oss? Givetvis är det helt ok och mycket trevligt, men det är ju s.a.s. lite avlägset från Vellinge/Trelleborg...
/hans
Det var en rent praktisk lösning eftersom service, skolning och kontrollflygning krockade och Olof Bertilsson var vänlig att låta oss köra kontrollflygningen på SEVIR istället. Tackar för det!