Dagens Hjältar

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Lars Wallström
Kontakt:

Dagens Hjältar

Inlägg av Lars Wallström »

Utan tvekan är det Ted Andersson, Patrik Geiler, Marcus Lif och Nils Westerlund som är dagens hjältar. Stort Grattis!!

Om jag inte är helt ute och cyklar så är Marcus och Nils först ur årets kull att få cert. Extra guldstjärna i så fall. :wink:

Nå, vem blir först att kunna ta passagerare nu då? :D
Hellre på marken och önska att man är i luften än uppe i luften och önska man vore på marken...

Användarvisningsbild
NisseWesterlund

Inlägg av NisseWesterlund »

Först vill jag bara säga: Det är ingen tävling...

Sen vill jag bara säga: Jag lät Marcus flyga upp före mig så rent tekniskt fick han cert före mig...

Sist vill jag bara säga: Man ska inte stressa med sina 10 timmar...men jag ska faaan ta dom innan Marcus...! :twisted: :)

Uppflygningen gick iaf fint. Kanske 7-10 knop i sidan vid start på Bokeberg. Studs på ESMK (trevlig tjej i tornet). Vidare till Rinkaby och därefter mot Bromölla. Över Ivö Klack mot Knislinge (en jädra massa timmer där...) och sedan hem mot Bokeberg igen. Lite svängövningar i låg fart och ett par stallar + en extra studs på Bokeberg innan vi landade rätt i vinden på den jääättelånga taxibanan. (Björkman sa att det var ok att landa där...) Lite pappersarbete senare så satt man där med en lapp i handen och en overklig känsla i magen. Nu inväntar jag bara vind 120/10 så jag får öva på sidvindslandningar... :)

Vi hörs!
/Nisse

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Får gratulera alla nya piloter!

Kul att få lite nya, det var ett tag sedan nu och så nu fyra på en dag.
Då lär planen vara fullbokade ett tag nu... 8)
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Ted

Inlägg av Ted »

Tack. Det var jätteskoj att få få sitt cert.

Men jag vågar nog inte mig upp till ESMK på en tid efter att jag kallade upp dem som "Kristianstad radio". :)

// Ted

Hans_P
Kontakt:

Inlägg av Hans_P »

Grattis hela gänget!

Men får man vara så modig så att man frågar varför ni Söderslättare flög uppe hos oss? Givetvis är det helt ok och mycket trevligt, men det är ju s.a.s. lite avlägset från Vellinge/Trelleborg...

Ted: du kan säkert åka till ESMK igen. Du ropade ju iaf. upp innan du flaxade in... :wink:

/hans
Yikes!

Användarvisningsbild
NisseWesterlund

Inlägg av NisseWesterlund »

Hans_P skrev:Grattis hela gänget!

Men får man vara så modig så att man frågar varför ni Söderslättare flög uppe hos oss? Givetvis är det helt ok och mycket trevligt, men det är ju s.a.s. lite avlägset från Vellinge/Trelleborg...

/hans
Det var en rent praktisk lösning eftersom service, skolning och kontrollflygning krockade och Olof Bertilsson var vänlig att låta oss köra kontrollflygningen på SEVIR istället. Tackar för det!

Hans_P
Kontakt:

Inlägg av Hans_P »

Aha! Det förklarar landningen på stråket, haha!

Synd att man inte var där, alltid kul att tjabba lite även om 'studenterna' kanske hade varit lite spända...

/hans
Yikes!

Skriv svar