Eurostar i microsoft flight simulator

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Eurostar i microsoft flight simulator

Inlägg av Henrik »

Så var den äntligen klar - Evektor EV-97 Eurostar för MSFS!

Finns att ladda ner på: http://files.fsnordic.net/Flight_Simula ... _Aviation/

Bra jobbat Hans P! Och i tacktexten märks även vår alldeles egen Frank Rambris. Det verkar vara något småpill kvar med flygegenskaperna (och glöm inte att placera en pax i planet, annars drar den åt vänster..) men roligt är det!

Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik Persson

Användarvisningsbild
Gregory Hood
Inlägg: 188
Blev medlem: mån aug 27, 2007 12:46 pm

Söderslätts

Inlägg av Gregory Hood »

Hi Henrik, where can I get the Söderslätts scenery like you have from? I could not find it on that site?

Användarvisningsbild
Henrik
Inlägg: 657
Blev medlem: fre apr 28, 2006 12:18 am
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

I think this is the one: http://www.swedflight.com/esttpics.htm

It's quite old and doesn't play that well with FSX. I think there's some ongoing development on a new scenery for FSX, but I haven't heard anything for some time.

Hans P, do you know anything about that? Your name was mentioned in the discussion :)
Henrik Persson

Hans_P
Inlägg: 111
Blev medlem: tis aug 21, 2007 10:21 am
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av Hans_P »

Henrik skrev:... I think there's some ongoing development on a new scenery for FSX, but I haven't heard anything for some time.

Hans P, do you know anything about that? Your name was mentioned in the discussion :)
Yes, I do. I think that the development by Erik is quite finished but he has waited with the publication to see what problems the FSX SP2 might cause. Now that the SP is out I think we´ll see a download quite soon.

Ang. SE-VAR (som ni nog känner igen) så är det lite mer färg på den än verklighetens kärra. Men ändå helt ok, roligt att få med en så lokal kärra i första "släppet".

/hans
Yikes!

Användarvisningsbild
Erik
Inlägg: 54
Blev medlem: lör feb 02, 2008 1:51 am
Ort: Lund

Inlägg av Erik »

Såg att den nya versionen av ESTT för FSX lagts upp på FSNordic, ser riktigt bra ut :-)

Bild
Bild

http://files.fsnordic.net/Flight_Simula ... /index.php

/Erik

Användarvisningsbild
Erik
Inlägg: 54
Blev medlem: lör feb 02, 2008 1:51 am
Ort: Lund

SE-VKK för FSX

Inlägg av Erik »

Jag har gjort en repaint av vår VKK för den ovan nämnda modellen från FSNordic.net:

Bild

EV97_SE-VKK.zip

/Erik
PS Titta närmare ni kanske känner igen piloten? :P

Skriv svar