Flygarmärke

Moderatorer: Henrik, Anders F, Anders F, Henrik

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Kontakt:

Flygarmärke

Inlägg av Sten Johnson »

Jag har gjort ett flygarmärke (typ vingar), som man stolt kan få bära t ex när man gjort sin första EK. Jag tycker vi behöver ett klubbmärke som är lite mer flygbetonat. Märket skulle i första hand vara ett broderat tygmärke med värmeklister på baksidan. Det kan då appliceras på en jacka eller keps. Vad tycker NI? Jag tror kostnaden ligger på ca 20 kr.

Hälsn Sten EK 20/7

Bild
Bild

Användarvisningsbild
viggo

bra

Inlägg av viggo »

Hoppas att någon lyssnar på dig för detta sa jag för två (2) år sedan utan svar. För vi alla kommer väl ihåg vår första EK, eller...? Det är en höjdare,
När jag tog mitt EK i Eslöv -83 var det tårta.

Jag skissade också på detta då, har faktiskt bilderna kvar. Jag var även inne på att göra det i metall.:idea::idea:
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Johan
Certifikat innehav: PPL

Inlägg av Johan »

Inte lätt att vara före sin tid Frank :wink:

Det är väl schyst med ett riktigt flygarklubbmärke.

Men vi skulle gjort som många andra klubbar och haft foto på alla elever på väggen. Ja vissa låter dem hänga kvar sen med info om ek och när man fick sitt cert. Många kör med den klassiska slipsklippningen.
Lite mer ceremonier som övergår i tradition skulle varit kul i klubben...
Johan
PPL (SEP, IR), UL-B

Robban

Flygarmärket

Inlägg av Robban »

Inte fler som tycker detta vore nåt att satsa på?
Själv tycker att detta är en väldigt god ide :-D

Vad skulle det kosta att göra i metall? eller att "sy"??

/Robban

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Kontakt:

Inlägg av Sten Johnson »

Hej alla

Märket är på gång. Jag hade hoppats att kunna visa ett prov i samband med mötet i förra veckan. Tyvärr hade leverantören fått trubbel med tillverkaren borta i Asien, men en ny är kontaktad. Märket kommer att vara av brodyrtyp med reliefverkan. Baksidan är försedd med värmeklister och kan apliseras med hjälp av ett stykjärn. 100 st är beställda kostnaden kommer att vara ca 20 kr ut. Meningen är att skolelever skall få ett märke, när de gjort sitt första EK (2008). Hur vida detta skall gälla för gamla EK-piloter under 2007, som jag själv, får väl klubbens ekonomi avgöra. Annars får jag väl stå ut med kostnaden. Jag kommer i alla fall stolt bära det, på både en flygarkeps och en jacka.

Många hälsningar och God Jul önskar Sten

Bild

Användarvisningsbild
Sten Johnson
Kontakt:

Inlägg av Sten Johnson »

Här kommer en bild från firman på ett uppsytt provmärke. Jag tycker det ser bra ut och återkommer, när det finns tillgängligt och hur distubritionen skall gå till. Måtten är 90x30 mm

Häsningar Sten och Gott Nytt ÅrBild

Skriv svar